Melyik cégkivonat típus mikor kell?

A cégkivonat az a céges dokumentum, amelyre a legtöbb ügyintézés során szükség van. Tisztában kell azonban lenni a cégkivonat típusok közötti különbségekkel ahhoz, hogy minden helyzetben a jó dokumentumot nyújtsuk be.

Amivel tisztában kell lenni, hogy a jó cégkivonatért fizetni kell. Létezik ingyenes cégkivonat, de ezt csak információszerzésre lehet használni, és ekkor is oda kell figyelni az információk frissességére. Az ingyenes cégkivonat tehát pont az aktualitást nem tudja garantálni, azt, ami a cégkivonatok egyik legfontosabb feladata lenne.

A hiteles cégkivonattal (és a többi típussal) már nincs ilyen probléma, mert ezeket mindig az igénylés pillanatában készítik el az aktuális információkkal. Hiteles cégkivonatot a legtöbb hazai ügyintézés során elfogadnak, ha nem, akkor külön kiemelik, hogy közhiteles változatra van szükség. E-mailben érkezik, így online ügyek esetén is használható.

Szintén online ügyintézéshez lehet szükség e-hiteles cégkivonatra. Ez a típus elektronikus aláírással van hitelesítve, bizonyosodjunk meg arról, hogy elfogadják, mielőtt igényeljük.

A legmagasabb hitelesítési szintet a közhiteles cégkivonat jelenti. Ez egy papír alapú dokumentum, magas hitelesítési szintjének köszönhetően minden ügyintézés során elfogadják.

A fenti cégkivonat típusok hazai ügyintézés esetén használatosak, külföldön egy speciális, ún. Apostille cégkivonatra van szükség. Ez egy plusz felülhitelesítéssel rendelkezik, ami alkalmassá tesz külföldi ügyintézésre.