Végzett a poggyászhorrorral a Wizz Air!

Nem egy emberrel esett már meg, hogy hiába próbálta betartani a Wizz Air csomagokra vonatkozó kikötéseit és hiába volt megfelelő méretű a poggyásza, a beszállásnál fennakadt a rendszeren, mondjuk egy túllógó kerék miatt. Szerencsére a cég közleményben tudatta, ezt a szabályt megváltoztatták és a csomagokat kezelő céggel (Budport) azonnali hatállyal felfüggesztették az együttműködést. Tették ezt mindazért, mert az utasok rettenetesen elégedetlenek voltak az elmúlt időszakban bevezetett rendszerrel. Éljen!

A Fapadosinfo számolt be a napokban arról az örömteli hírről, hogy a Wizz Air szerződést bontott a Budporttal, mivel annyi panasz érkezett a csomagokat kezelő céget illetően, hogy azt nem kezelhették a továbbiakban félvállról. Nyilván mindenki tisztában van vele, az előírásokat be kell tartani, sőt Ricsi kollégánk még azt is elég szépen összeszedte egy korábbi cikkünkben mire érdemes odafigyelünk az utazás megkezdése előtt!

wizz air poggyász© Robert S. Donovan

Nem is feltétlenül maga a szabály volt felháborító, hanem az ahogyan a Budport munkatársai kezelték ezt a helyzetet. Nem csak azért, mert a repülés a legtöbb ember számára tortúra, hanem azért, mert egyszerűen megalázó az, amikor egy kilógó kerék/fogantyú miatt büntettek meg embereket, akár 45 - 60 euróra. Szintén a Fapadoson olvasható az egész sztori előzménye, ahol szépen szemezgettek is a károsultak történeteiből. Itt közöljük mi is “kedvencünket”:

“A múltkor a fiammal mentem és a kiscsaj a ketrecbe dugdostatta mindenki csomagját és ha csak egy hangyafasznyit is kilógott 40 eurot fizettetett mindenkivel. Na az enyém pont kettő hangyafasznyival volt nagyobb merhát én mindig a Ryannal mentem jöttem,atrocitás sosem volt, nem ám mint wizzéknél. Szóval mondom a kis boszorkánynak hogy ok, és veszem elő a kártyámat,mire ő hogy nem működik a kártyaolvasója,tehát adjak kp-t erre én hogy hát nekem olyan nincs mire ő hogy akkor nem repülök. Félre állított ,minden utast felengedett, mi meg ott állunk ketten utolsónak és nem tágít a kis lila kurvája. Már be is csukták az ajtókat és akkor sem enged.Persze amikor fejszámlálás van a gépen akkor látják hogy valami nincs rendben,jönnek is a reptéri dolgozók hogy mi a f. van. Elmondtam nekik ,mire az egyik dolgozó kivette a cuccost a ketrecből és mondta hogy kövessük mert ő felvisz a gépre. Ez a kis riherongy meg ki akarta rángatni a kezéből egészen a külső ajtóig,sikítozva mint egy rossz boszorkány. Mai napig hihetetlennek tűnik,pedig ez velem történt. Miért az én hibám hogy a kártyaolvasója nem működik? Ilyen is csak Magyarországon fordulhat elő!!!”

Azzal személy szerint én is egyetértek, a kezdeményezés, miszerint a nagyobb kézipoggyászokért fizetni kell, a mi kényelmünket szolgája, így már aligha jön fel az utastérbe régi színes TV, vagy egyéb oda nem illő tárgy és esetleg még a kabátunk is elfér a tároló részben. Ettől függetlenül senki nem érezheti feljogosítva magát arra, hogy másokat megalázzon! A Budport közleménye szerint egyébként a Wizz Air kifejezett kérése volt a szabályok ilyen szintű betartása, de ki tudja ez mennyire az egymásra mutogatás része. A korrektség jegyében azonban EZEN a linken elolvasható az ő közleményük is!

Hasonlót Frankfurt - Hahn-ban tapasztaltam, ahol szintén a Wizz Air áldásos társaságára bíztam életem. Sajnos elég rosszul viselem a repülést, ezért nagyjából a hisztériás roham szélén állva próbáltam - egyébként szabvány méretű táskámat - a keretbe helyezni sikertelenül. A nem túl kedves kezelő hölgy csak intett, hogy álljak félre, amíg az ügyem meg nem oldódik. Sírva pakoltam ki a ruhatáram nagyobb elemeit és öltöztem rétegesen a 70 fokban, miközben a gép már vagy másfél órája késett. Természetesen teljesen jogos volt az egész. Mire elfoglaltam a helyem, teljes idegroncs voltam. Ez annak a szép iskolapéldája, nem csak itthon vannak gondok ezzel a módszerrel. Mondjuk a duty free-ben 2 euró volt a Beck’s… Kell-e ennél többet mondanom?

Visszakanyarodva az eredeti témához! Azt azért érdemes tisztázni, nem arról van szó, hogy mostantól kis kézipoggyász helyett nagyot lehet az utastérbe felvinni. Ugyan a légitársaság minden partnerét rugalmasságra inti, továbbra is csak abban az esetben engedik fel a gépre a túllógó csomagokat, ha vagy a kerék, vagy a fogantyú lóg ki a keretből. Tehát ez azt jelenti, a túlsúlyos/lényegesen nagyobb méretű kézipoggyászok után a jövőben is plusz pénzt kell fizetni! Teljesen jogosan.

Érdemes tájékozódni egyébként minden utazás előtt, annak érdekében, hogy az ilyen jellegű problémákat elkerüljük. A Wizz Air-nek pedig hálás köszönet, amiért megtette ezt a lépést! A jövőben így kicsit talán gördülékenyebb lesz az utazás. Legalábbis reméljük.

Nektek volt hasonló tapasztaltok a fapados járatokkal? Írjátok meg nekünk itt lentebb kommentben!

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Külföldre mennék Facebook oldalára!

Szólj hozzá!
Külföldre mentem

Olvasóink történetei

  • Az álmokért igenis küzdeni kell!

    Az álmokért igenis küzdeni kell!

    Fruzsina vagyok, az Európai Olimpiai Bizottság (EOB) Európai Uniós irodájának az irodavezetője. Én vezetem az iroda teljes könyvelési folyamatait, intézem az adminisztrációs dolgokat, illetve a céges események szervezésében veszek részt.

    Fruzsi
  • Második külföldi utam: a Kínai Népköztársaság

    Második külföldi utam: a Kínai Népköztársaság

    2014 januárjár: az AIESEC hallgatói szervezetében végzett aktív munkámért elismerésben részesítettek; majdnem ingyen kaptam egy nagy lehetőséget. Az úti cél nem lehetett más, csak Ázsia, ahonnan is barátokat szereztem, tehát ok az volt bőven.

    Lázár Gergely
További történetek >>>
Brüsszelbe mennék – pro és kontra
Pro és kontra

Brüsszelbe mennék – pro és kontra

Szemügyre vesszük mindazokat a fontos szempontokat, amelyek segítenek tájékozódni abban, hogy milyen is a belga fővárosban élni. A megszokott szempontok mentén haladtunk: megélhetés, havi kiadások, közlekedés, munkaerőpiac és egészségügy, a város kultúrája. Segítségünkre volt a cikk megírásában Zoltán (Keli), aki egy Brüsszelben élő magyar.

Homeworking, ahogy mi látjuk
Lépésröl lépésre

Homeworking, ahogy mi látjuk

Szerte a világon egyre többen választják a távmunkát, hiszen valódi win-win szituációt eredményez.

Aki egyszer elindul a felfedezés útján, hamar függővé válhat
Önkéntes

Aki egyszer elindul a felfedezés útján, hamar függővé válhat

Anita az elmúlt évek során alaposan megismerte és sikerrel ki is aknázta az ifjúsági és önkéntes programok nyújtotta lehetőségeket: tréningeken, konferenciákon vett részt, nyelvet tanult Franciaországban, gyakornoki pozíciót töltött be Bulgáriában, és munkájával segítette a Nemzeti Ifjúsági Tanács és az AEGEE nemzetközi diákszervezet budapesti antennájának működését.

Aktív egyetemi évei végeztével azonban, nem veszített korábban megszokott lendületéből, és hamarosan rátalált az Európai Önkéntes Szolgálatra.

Projektjéről, dolgos mindennapjairól és a kinti mindennapok viszontagságairól és örömeiről mesél most nektek interjújában.

Városok, ahol jó diáknak lenni
Top10

Városok, ahol jó diáknak lenni

Mi már tudjuk, hogy melyik az a 10 város, ahol diáknak lenni nagyon jó! És Te?

Balaton Sound MAX medvével
Utazási tanácsok

Balaton Sound MAX medvével

Kicsiny nagyszerű országunk háza tája nyaranta a fesztiváloktól hangos. Ha pedig július és Balaton, akkor már lassan tíz éve mindenkinek ez jut eszébe: Sound, Zamárdi. És olykor az is, hogy két koncert között hol hajtsuk álomra fejünket - vagy mit nézzünk meg a környéken. Ezekhez adunk néhány tippet.

Betegellátás külföldön
Interjúk

Betegellátás külföldön

Noémi 22 éves és 7 hónappal ezelőtt egy rögtönzött ötlet vezérelte külföldre, pontosabban először Angliába. Egy magyar cég utaztatta ki fesztiválokat takarítani és így beutazhatta majdnem egész Európát. Annyira belejött az utazgatásba, hogy azóta megjárta Dániát, Franciaországot és Máltát is. Azonban nem lehet minden felhőtlen, különböző betegségekkel is meggyűlt a baja. Most erről mesél nekünk.